IT i undervisningen

Udstyr: IT

På Karensmindeskolen får alle elever stillet en Chromebook til rådighed allerede fra 0. klasse.
I Indskolingen er chromebooken kun til brug på skolen, mens mellemtrinnet og udskoling har den med hjem hver dag.

Eleverne på Karensmindeskolen kommer altså til at gøre brug af digitale læremidler gennem hele deres skolegang.

Digital dannelse:

Digital dannelse er et tilbagevendende emne på alle årgange. Hvert år arbejdes der med et nyt og aktuelt emne, således at emner er tilpasset elevernes alder og adfærd på nettet. Skolen har abonnement på  digitaldannelse.org og vi følger og inspireres herigennem - bl.a. under emner som: “Hvem skriver du med?”, “Digitale fodspor” og “God stil på nettet”.

Ultra:bit: og anden kodning

4. årgang har af flere omgange været tilmeldt DR’s projekt Ultra:bit, hvor man arbejder med kodning af micro:bits (minicomputere). Mulighederne med Micro:bits er næsten uendelige - de kan bruges til alt lige fra en tabeltræner, kompas, lysregulering til et digitalt kalenderlys.

Foruden Mico:bits har skolen også et antal Ozobots og Cubelets.

Flere af vores årgange deltager årligt i Hour of Code og koder via programmet Scratch og Scratch jr.

Læringsplatforme og -portaler:

I Rebild Kommune bruger vi læringsplatformen Meebook. Her udarbejder lærerne årsplaner og kommunikerer lektier ud via ugeplanen.

Karensmindeskolen har Alineas portaler som vores primære læringsportaler, dog har også vi tilkøbt en række andre for at kunne skabe et godt og varieret læringsmiljø for vores elever.